28.9.10

My-Partners

cukup nampaknya untuk gua salirkan kesedihan dalam benak hati gua ini. hari ni gua jadi MAt Jiwa. gua tulus, gua sedar, setiap orang masing2 mempunyai takdir diri serta masalah masing2..siapa laa manusia ini, siapa laa insan ini, siapa laa jiwa ini?? kemana kah arah tuju cita2 ini..kalau tak bukan hanya laahh untuk meruskan perjuangan pada hari2 mendatang, manusia tetap manusia.. walaupn gua nak sangat jadi altromen.. tapi altromen pn ada tanggjwab yg lebeh berat demi mnjaga ank bini mreka..
sejenak gua terpeker...pasti menyentuh hari2 normal gua. Masa itu terlalu singkat.. masa itu dengki sama gua..Masa itu merajuk kat gua ke?? masaaaa oh masaa.......tolong laaaaa...
gua tak nak dipermain-main kan.. gua tak nak kerugian kerana membuang masa.. gua takkan menyesal.. demi masa gua sanggup mengisi dan mengharungi jalan liku2 gua demi masa bersama.. itu gua cuba.. gua sabar.. tapi untuk bersama mu bermacam2 dugaan yg perlu gua tempuhi.. saat dimana gua tempuh, setiap minit dan jam berlalu.. setiap hari gua cuba melihat bulan dan bintang.. setiap tahun setiap abad...feeling gua tetap sama.. pening*
oleh itu..
Masa.. kerana sudah tiba masanya. membawa memori bersama. 3 bln gua hidup ditemani masa. yup.. iaitu masa bersama2 keluarga gua (My-partners) company Li* masa itu membina gua sentiasa menjadi orang berbeza pada hari ini. pengalaman yang memang tiada dapat gua kutip di mana2. yang setiap padatnya membawa keganjalan, kepenatan tapi pada akhirnya hari ini ia tetap memberi senyuman mahupun hadiahkan gelak ketawa. ianya adalah satu keluarga yang sangat menggembirakan..gua tau.. gua cuba untuk menjadi sebahagian darinya..gua sedar.. gua minta maaf sekiranya gua tidak mnyumbangkan apa2.. peduli ape bidang masing2.gua tahu apa yang gua mampu buat..gua belajar.. gua cuba semuanya yang terbaik..gua tak nak mnyusahkan keluarga ... gua tak pernah menyesal berada disana....malah gua berharap sangat gua dapat terus bersama2 dengan keluarga... berikanlahh gua sedikit masa.. gua melihat disana..itu hidup gua. lumrah manusia xpernah lari dari mlakukan kesilapan..msalahnya..gua suka berlari..keadaan yg memaksa gua berlari2.. masam pahit hidup gua itu semua bersebab, ada pun gua tak suka, dibenci, dihina..biarlaa org nak berkata apa..biarlah tuhan saja yang tahu. gua tak nak ungkit apa2.. bagi gua tuhan yang mencipta segala galanya....tuhan laa yang mencipta masa2 itu... baik buruk sesuatu itu semuanya telah ditentukan oleh tuhan..Allah swt.

msing2.ada hak. tak kiralaa baik atau buruk.kalau kita buat pahala kita di syurga . kalau buat dosa kita dineraka. senang kn?.. ok cukup! gua pun xnak ckp byk nak bgi ceramah kt lu orang..gua sedar gua pun tak layak ckp bnda2 nie.. tp gua beranikan diri.. gua xnak terpesong selama2nya..gua da muak ayt nie, so pandai2 la msing2 cari..tnggung laa sendiri..
dan seperti mana masa itu berlalu gua mgimbas kembali msa2 ketika bersama....gua sedeh bila terpaksa meninggalkan keluarga disana, namun..
memori itu masih menanti.. bukan apa, mgkin lepas ini kita tidak akan bertemunya lagi..tapi bukan itu yang gua harapkan..marilah saling ingat mengingati. kita semua bukan lama lagi. meniti hari2, kelak izrail datang mencari..moga kalian bersabar dan gah menentang ujian2 illahi. dengan ini gua ingin memohon maaf dan berterima kasih atas segala tunjuk ajar yang diberi. ketawa, senyum manis, or nakal2 gua jgnlaa ter amek ati..pengalaman ini akan gua simpan sehingga gua kembali bertemu kalian. terima kasih.. semoga kita berjumpa kmbali.touching abes..sobs
salam.

bila tiba waktunya.
untuk saya.
berkongsi perkataan.
tutur kata.
untuk kamu semua.

sesekali.
melihat kalian.
menulis.
aku teruja.
masing punya kerjaya.
tujuan.buruan.

aku.
menulis.
bukan ditulis.
menerima.
memberi.
untuk kamu semua.

kita.
bersama.
terus.
di bahagian kiri.
mahupun kanan.
dengan pandangan.

ceria bersama
ini.ini.ini.ini.
selamanya





p/s- love my-partners..tq peace

No comments:

Post a Comment