26.2.10

Guess its true...


KAJIAN TENTANG SIFAT MANUSIA - NOVEMBER
Result: NOVEMBER


Banyak idea dalam perkara Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya Berfikiran kehadapan Berfikiran unik dan bijak Penuh dengan idea-idea baru yang luar biasa Pemikiran yang tajam Daya firasat yang sangat halus dan tinggi Bagus untuk jadi doktor Cermat dan teliti... Personality dinamik Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran Terlalu degil dan keras hati apabila hendak. Diusahakan sehingga berjaya Tak suka marah kecuali digugat Mudah ambil berat terhadap orang lain Pandai muhasabah diri Cara berfikir lain dari orang lain Otak yang sangat tajam Pandai mendorong diri sendiri Tidak hargai pujian Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi dan apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya Badan yang "tough" (sasa) Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam Romantik Tidak pasti dgn hubungan kasih sayang Suka duduk di rumah Sangat rajin dan berkemampuan tinggi Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi Bercita-cita tinggi Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

fluctuate mood~ xD

hitam dan putih

apa beza tinggi darjat
seseorang manusia itupun.
tiap-tiapnya akan merasa.
merasa kuatnya kuasa.
kuasa cinta.

tiapnya ada kisah.
hari - hari ada kisahnya.
bukan bermegah.
cuma terasa hari ini
seperti harinya kisah gua
diterbitkan.

hari isnin,
hari pertama gua kenal apa makna itu cinta.
mereke bilang cinta pertama sukar dilupakan.
mereka tak menipu.
kerana hingga hari ini pun hati gua
ada untuknya biar secebis.
berkaca mata, sepertinya dia tidak melihat gua.
gua gelap dalam pandangannya.
lalu untuk dia, memilih rakan gua sendiri.
yang lebih kacak tampan sasa.
gua biarkan.

hari selasa.
gua ingat lagi, baru selesai pmr.
kali ini rakan sekelas gua.
gua punya segan dengan dia lain macam.
kata monyet, itu cinta.
gua pasang umpan, tak kena!
kurus dia, selekeh gua.
bagai langit dan bumi.
tapi, tiba - tiba.
ada angin khabarkan lalu pada telinga.
oi, cinta kau kapel dengan budak lain.
budak lain, kawan gua jugak.
alamak, buat hal.
gua biarkan.

hari rabu.
gua belayar atas kapal.
sengaja ingin merasa udara bergaram.
kemudian tuhan jumpakan gua dengan seorangnya.
yang sungguh buat gua mabuk laut.
rambut macam mak gua - itu yang mahal.
mata dia, innershine habis.
gua bagi epal.
bahagianya setahun.
kemudian mudah dia lepaskan gua
dari kapal.
katanya xnak kapal nak submarine.
gua biarkan.

hari khamis.
datang pula seekor kucing.
comel dia, buat gua nak gentel je.
mahal weh kucing ini.
lari bebulan gua nak kejar dia.
tercungap.
dah cuba dapat, gua belai gua mandikan.
dia susukan.
tapi itulah, kucing ini hanya mahu penjaganya
ketika lapar.
dah kenyang, semua kisah
dia ingin lupakan.
macam dia nak
gua tak cukup hensem ke?
gua biarkan.

hari jumaat.
pun ada awek cun.
tinggalnya dia ditinggalkan terkapai.
gua sambut dia.
senyum dia, buat gua gila.
terasa lama gua bersama.
kemudian, hero lama dia datang kembali.
menuai kenangan lama.
berlalulah ia dengan pelbagai asalan.
gua tanpa penyesalan,
gua biarkan.

malang kan gua.

hari sabtu.
erk hari cuti.
terlalu awal kami terjumpa.
gua xda perasaan ape pun
gua hanya ingin ditemani
gua lepaskan segalanya
gua cba mgganggapnya kawan semata
tapi dia kejar gua
matahari pun belum terbit.
mungkin gua terlalu kosong,
gua tidak dapat menerimanya.
maaf,
kata orang kalau dah kasut dikaki
bukan dikepala.
gua lepaskan.
gua biarkan.

hari ahad.
gua bersujud kerana terlalu percaya
hari ini yang akan mengubah rumah gua.
ubah udara gua, ubat sakit gua.
perkenalan yang tak disangka
pertama kali bertentang mata,buat gua tak keruan.
ibarat kain putih yg suci
usianya setahun lebih tua dari gua.
percaya hidup mati gua dia jaga.
gua suka sama dia
gua harap dia boleh bimbing gua
tapi itulah.
sayang setengah jalan.
dia pun terpaksa berlalu.
fikir gua, dia sudah pandai berdikari
biar usia dia melangkau jauh pun.
jodohnya ibu bapa sendiri tentukan.
gua tak perfect bagi dia
gua ingatkan dia
gua tetap kawan dia
gua biarkan.
sobbss..

ahh. cukup seminggu kisah gua.
penat betul
macam-macam gua belajar dan diajar serta mengajar.
sekarang biarlah minggu baru menentukan.
entah kisah apa pula isnin minggu depan.
hahahaha.




p/s: cerita ini adalah Rekaan Semata-mata, tiada kena mengena sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia..sekiann






25.2.10

Total Eclipse of the Heart Share

Turnaround, every now and then i get a little bit lonely and you're never coming round
Turnaround, every now and then i get a little bit tired of listening to the sound of my tears
Turnaround, every now and then i get a little bit nervous that the best of all my years have gone by
Turnaround, every now and then i get a little bit terrified and then i see the fuckin look in your eyes
Turnaround bright eyes, every now and then i fall apart
Turnaround bright eyes, fuckin every now and then i fall apart

And i need you now tonight
And i fuckin need you more than ever
And if you'll only hold me tight
We'll be holding on forever
And we'll only be making it right
Cause we'll never be wrong together
We can take it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all the time
Shit I don't know what to do and i'm always in the dark
We're living in a powder keg and giving off sparks
I really need you tonight
Forever's gonna start tonight
Forfuckinever's gonna start to...

Once upon a time i was falling in love
Now i'm fuckin falling apart
Nothing i can say
A total eclipse of the heart
Well once upon a time there was light in my life
But now there's only love in the dark
Nothing i can say
A total eclipse of the heart

Total eclipse of the... X 10 (Turnaround Bright Eyes)
A total eclipse of the heart
Total Eclipse!

Anberlin




Anberlin


change the world
Hello Alone
Never Take Frienship Personal
Inevitable
Ready Fuels
A Day Late
Godspeed
Alexithymia
True Faith
Paperthin Hymm
The Resistance
Adelaide
Amsterdam
Breaking
Breath
Burn Out Brighter
Love song
The Unwiding Cable Car
Naive Orleans

23.2.10

dia...


ku mencintai seseorang yang bukan kekasihku...
ini kerana sepenuh hatinya di miliki oleh insan lain...
dia terlalu bahagia dengan kekasihnya..
sehingga ku merasakan dirinya terlalu kejam untukku..
melihat kebahagiannya membuat ku merasa benci..
namun perasaan sayang itu masih menguasai diri ini..
ku mencintai seseorang namun dia sudah mempunyai kekasih..
teman berkata usah mengingatinya lagi kerana
ku tidak akan mempunyai peluang langsung untuk memiliki dirinya..
kembali..
saya tahu cerita ini tidak akan terlalu sukar..
suatu hari nanti saya mungkin akan menjumpai seseorang
yang boleh membahagiakan saya
dan menemani saya meneruskan hidup tanpa dia di sisi...
dia merasakan apa yang dia buat itu betul..
jadi biarkan dia dengan keputusannya itu...
tidak perlu berkata apa apa..
p/s : Lepas ni baru leh jadi brader jiwang! 

21.2.10

Makan Mauuu??

BBQ bebb~



haaiihhhh ....
apa nak cerita..

makan ler ape lagi... gua bersama abg2 gua bertolak ke BTP untuk menjamu makan malam yang telah pn disediakan dengan berbagai juadah makanan yg halall~..smua jiran2 atok segala nenek, pakcik2, makcik2 datang memeriahkan maakn malam ini..

yer.. macam2 acara diadakan.. yang tua beramah mesra dengan yang muda.. yang jntan pulak beramah mesra yg betina.bla..blaa..aktiviti? karoke, main alor gajah and sesi suai kenal pun ada, parti buuih xde! psa smua.. da mandi & lepas tuu mybe nak balik p semayang subuh plak..iman kna kuat dan teguh, jgn jadi mcm mmber gua.. cer dy hebat..hari-hari tak tidoq malam, sebab malam-malam dia tak tido tu sebenarnya dia gi clubbing. Huh.

haaiihhh makan pnyer makan sampa kenyang sangat~ macam2 gua tibai kasi perabeh semua makanan yang ade selagi mampu.. kenyang nk mapoh..


sampa nak pagi, subuh gua terus gerak k ipoh.. pnt2 sgt..eesoknya sampa ipoh balik trus jtuh sakit.. adeihhh demam satu badan..mcm2.. nak plak sekarang global warming.. lagi laaa kepala jdi berputar.. xpe yang pnting dapat jugak gua rasa feeling & lepak2 dengan mmber abg gua.. yelaahh masing2 selalu buat hal sendiri j.. masing2 punya haluan.. dapat jumpa pun da kre ok laa bro~ you all the best..


haaiihh aws~ dugaan smua tuu..

Fill in the blank.. x)

Dear hAwis,
I ____ you.
You have a nice ______.
You make me _______.
You should _______.
Someday I will ______.
You + me = ________.
If I saw you now I'd __________.
I want to ________ you.
I would build a _______ just for you.
If I could sing you any song it would be _________.
We could __________ under the stars.

Love,_______________

(P.S. ______________.)

Saya xak tau kenapa..

Saya MALAS Awak Suruh RAJIN..
Saya NAKAL Awak MARAH..
Saya SENYUM Awak Lagi La SENYUM..
Saya GURAU Awak GELAK Tak henti mcm gle~
SWEETS ler sangat Waktu Tuh..
tapi kalau Saya Tak Ade,
JANGAN Pulak Awak IKUT Saya PERGI..
Cuma DOA Je laa Dalam Hati..
&
INGAT Dekat Saya dah Cukup Untuk NILAI PERSAHABATAN Kita..
&
Buat saya TENANG Selamanya
Awak jangan SEDIH..
Saya Tak Suka AIR MATA Awak MENITIS Nanti..
Kerana..Saya Terlalu SAYANGKAN KAWAN2 Saya..
Termasuklah AWAK.

 thnx fwen~

Tahiyat Akhirku..

http://www.youtube.com/watch?v=mtn7CKofwKg

Faisal - Tahiyat Akhirku...

video

Lirik

Aku mencari diriku yang kehilangan
Untuk mengharungi dunia..
penuh pancaroba

Ya Allah tunjukkan
aku jalan yg benar
Maha Esa berikanaku
cahaya NurImanMu

Dapatkah aku mencariMu?
Diriku di dalam kegelapan,
Mencari cahaya yang terang..

Kenapa aku?..
berasa sungguh jauh
Adakah aku?..
dapat menghampiriMu

Air mataku rebah
Ketika menghadapMu ohh Tuhan..

Diriku lemas...
Di dalam lautan yang luas..

Aku tidak layak menghuni syurgaMu
oohh...Tuhan..
Namun tak pula aku sanggup..
ke nerakaMu..

Ya Allah bimbinglah
aku ke jalan yg lurus
Agar diriku
tidak dibelenggu hawa nafsu

Kenapa aku?
..berasa sungguh jauh
Adakah aku?..
dapat mendampingiMu

Dua kalimah syahadah
Ikrarku di dalam solatku..

Rebahku menyembahMu..
Inilah tahiyat akhirku
...Semoga dirahmatiMu.....

lovelyfromyfrenx faisal

a piece of my mind..

Current mood : ngeee~npe ye..


gua da tade mood nak stdy..rse mreng je dlm klas....
kosong btul~perghhh rse xder point but
b4 ni oke je..
tp siyesly, gua rasa down
gua asek blur je ble dlm klas.mgkin sbb gua ne mmg blur kowt...
lambat gila nak pick up... biaselaa gua bkn dekan mcm lu,,



rasa macam nak botak je kepala ni*

+_+

tp ble pker2 balik mgkin bkn sbb bnder tuu yg buat gua pneng.. xder maknernyer~focuses yg lbey imprtnt~ mcm cer ultraman carton2 tuu xyah laa nk focuses.. tadi gua baru sahaja mendwnload lgu punk hardcore yg bru.. perghh layann... mmg metal dan ganas2 gler, dan ble ckp cer2 ganas ne tbe2 gua tersentak rupa2nya ade lagi cer yg lagi ganaaaaas dari itu.. korunk msti ada taw pnyer.. news cer terkini.. cer psa keganasan ISRAEL yg amat melampau laa kejam.. lg seyes.. diorang ne mmg da xder bnde len da nak membetik..mcm gua ne mmg laa xder kje da nk uat (study2).. tp mmg seyes dorang ne sje nk target pnduduk2 kt sne.. ikut ske ati diorang jer nk p letup musnhkn tmpt2 kt situ.. gua agk yakin lu orang pn stuju ngn gua psa bnde ne.. xder mknernyer~ alasan diorang mmg xmnsabah! uat sakit ati jer.. ble tgok bnde2.. sO ape yg ptut kte perlu bwat?? lu orang ade p masjid dengr khutbah jumaat.. hhaah sne ader bgtau ape yg ptut lu perlu uat.. klau xp tataw mmg kantOi r lu semua x solat jumaat.. Lol..da point is smelaa2 kte boikot israel n skutu kutunye yg byk kotor mncemar tnh air bumi kte nee..mcm2 kita boleh boikot, tuu terserah kpda lu smua nk bwat ke tak.. selamatkan saudara2 kita di palestin drpd kekejaman yahudi laknatullah!!

peace nO WAr.crapss

~kubosancaritatuu~

what friends..

What's frens?


Current mood: blurrr~ ..

Ape makne kawan??
friends is not lyke a FUTSAL,, we shoot it afta we got it
friends is not lyke a SKATE,, we step on it afta we clean it
friends is not lyke a PAMPERS,, we damp it afta we use it (sensitive nee) =P
friends is not lyke a PEN,, we throw it away afta it inkless
friends is not lyke a JEWELLERY,, we mortgage it when we don't hav enough money
friends is not lyke a RAINBOW,, pas hujan bru muncul
friends is not lyke a CHIPSMORE,, (sekejap ade, sekejap xde)
friends is not lyke a PEANUT,, bak kate pepatah, bagaikan kacang lupakan kult (haha)
SO....
what's friends afta all?
ha.....Friends is like U......y??
bcoz u hav a tym 2 read all of this rubbish (tp sape yg appreciate 2,,tq2)
4 me, friends is really imprtant... yeah ya~!
a fren will never let his or her frens crying, felt sad or do anything dat will hurt them
most IMPORTANT thing,,, a fren will alwez smile 2 his/her frens...

::::::::::3.15 a.m::::::::


brOkenahard..

lovelyfromyfrenx

xley tnggu...saya kamu punye..

Dear blog

best ke tules blog nee?

hahah, nak tules pe ni?? xDD