26.9.10

AbeWey jawab semua..!





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Melaporkan daripada Jenderam Hilir, saya bersama AbeWey, seorang pelajar di kolej Mara terkemuka di Malaysia.


sewaktu mengemukakan belanjawan negara 2008


HI : wartawan
AW : Abewey

HI : terima kasih karena sudi bersama saya pada pagi ini ye Abewey
AW : ohh..sama2 En. Hawis Ishar.saya merupakan peminat tulisan anda di blog anda.

HI : AbeWey, kita mulakan dengan soalan yang mudah.berapa 5+5?
AW : ahaa.memang mudah..jawapan nya.err.*muka berkerut* yaa.10.yup.10 ringgit.

HI : anda merupakan Pelajar dari mana dan mengambil kursus apa?
AW : saya merupakan pelajar Poly-Tech Mara Internazionale Campus Ipoh dan mengambil program Diploma Multimedia (Multi) atau singkatannya..emm DIP kot.

HI : err..AbeWey, sebelum tu.. baju?
AW : Ohhh!! maaf..maaf.. saya tak perasan yang hari nie ada sesi soal jawab, er baju kanak2 je ni..baru perasan. kantoi* carryon je lah

HI : ok2..sudah berkonvo kah anda?
AW : ye saya belum berkonvo lagi, masih menuntut mencari ilmu dan sekarang merupakan last sem saya (Li) dikolej dan.. saya nak tambah lagi...ia adalah hari paling gembira buat saya kerana berjaya menemukan saya dengan diploma dan cinta yang hilang. *muka bangga + hepi*

HI : apakah aktiviti anda sekarang?
AW : ouh sekarang patutnya saya sudah bekerja.namun atas beberapa sebab saya tidak.dan kepada yang lain tolong jangan tanya.dah muak dengar.saya tak kerja..OKAY? *muka annoyed*

HI : menurut sumber saya,anda seorang yang terkenal dan star dalam kolej poly-tech.pada pendapat anda?
AW : famouse? *gelak* pada pendapatan saya, saya ini tak lah femes mana.cuma keadaan menjadikannya sebegitu.tapi sekurang-kurangnya saya besyukur disebabkan hal-hal sebegini bakat saya dapat dilatih dan digunakan untuk kebaikan. senyap*

HI : apakah bakat yang dimaksudkan?
AW : oh maksud saya bakat asas dalam course bidang yang saya ambil..macam2 ada..terutamanya artdesign..untuk bercakap dikhalayak ramai..sehingga hari ini, saya tidak bermasalah untuk membuat kawan di dalam kolej. saya open mind..kalau nak kawan..kawan je saya xkesah.

HI : siapakah yang mula mengesan bakat ini?
AW : oh.itu mestilah senior2 saya,dan kawan2 saya karena mereka tak putus-putus melatih saya untuk menggunakan bakat secara maksimum.segala kerja dia bagi saya buat T_T *muka nostalgia*

HI : dengar-dengar katanya AbeWey seorang yang menggunakan bakat itu untuk poyo-poyo mengacau anak-anak dara di kolej or fb lalu menggatal tak tentu pasal?
AW : muke pelik* ohh mungkin saya memang suka mengacau anak dara tetapi tak kan sekadar berkawan dan bercakap lagha tak tentu pasal dikira menggatal? bukan nya saya mengajak mereka untuk bersenggama atau pun geli-geli.ada budak yang terang-terangan ajak orang geli-geli orang tak kata apa-apa pun pasal dia.HUH.

HI : namun ada beberapa dakwaan dari beberapa lelaki mengatakan AbeWey hendak menghijack awek mereka?
AW : ouhh dakwaan itu tidak berasas.namun saya tak salahkan mereka.mungkin otak mereka letak kat celah kangkang ataupun saya terlalu kacak dan hebat sehingga mereka takut awek mereka dihijack.namun begitu ramai perempuan diluar sana yang masih tidak berpakwe yang boleh dijadikan awek.lagi pun dengan fizikal dan rupa saya ini boleh ke dapat awek? *muka bengang*

HI : anda menolak dakwaan itu?
AW : ini perkara basic dalam perhubungan lah.kalo saya ngorat pun awek anda tak nak sama jugak.jadi dari marah awek anda cakap-cakap dengan saya lagi baik anda bersyukur sebab walaupun dia cakap dengan saya, dia masih setia dengan anda.guna lah otak sikit.haisz

HI : apa pendapat anda bagi orang yang mengatakan anda gatal?
AW : mungkin mereka jeles saya kacau kawan-kawan dia tapi saya tak kacau dia.ataupun mungkin sebab saya mudah mesra.. pelik* tapi saya tak mesra dengan mereka.mungkin mereka hodoh berbanding rakan-rakan mereka jadi saya tak kacau tu yang mereka bengang.LMAO.

HI : apa komen anda untuk penuduh-penuduh ini?
AW : walaupun saya senang mesra kadang-kadang terlebih mesra, kadang-kadang stone, kadang-kadang gatal, sekurang-kurangnya saya tak pergi tabur i love u merata-rata.nak cakap (cakap*) miss u pun susah. except kalau org yang saya betol2 sayang. paling penting saya tak curang ke simpan perempuan kat belakang. kalau tak ikut nafsu nak kuar dengan perempuan berdua pun pikir banyak kali.kalau kuar dengan permpuan pun mesti ramai-ramai.mesej ke SMS lagi susah.

HI : maka nya perhubungan-perhubungan anda dengan wanita adalah..?
AW : saya nak keep ia se-professional yang boleh.sapa yang ikhlas nak berkawan i don't have any problems dan rasa tak nak kawan dah pun i don't have any problems.just don't make up some stories you've heard from bits and pieces and put it all together.and i am not gay either.

HI : apa pendapat anda tentang member2 or awek-awek yang takut boyfren marah sampai delete post kat facebook sebab ada lelaki lain komen?
AW :
jgn jadi bodo..jadi pandai..dari delete post, remove friends jek lah.baik pegi bukak WomenBook ke.kompem tak ada laki lain komen.

HI : jadi berapa ramai perempuan yang anda mesej dalam sehari?
AW : ada lah sorang.itu pun pending *muka sedih* kalau saya tak mesej,memang tak berbunyi telefon saya.

HI : bagaimana dengan cinta ye AbeWey?
AW : cukuplah sekadar saya single dan available. *bujang bahagia* lebih-lebih saya tak mau komen. *muka ketat*

HI : ciri-ciri wanita idaman?
AW : mesti ada rupa macam amoi sket, mempunyai senyuman yang lawa, manis, serta smart, kelakar, memahami dan menghormati orang tua.tapi biasalah kan..ini berangan jek nie *gelak*

HI : wow! memang cool AbeWey! akhir kata?
AW : jangan judge orang dari luaran.tak puas hati tanya depan-depan.kalo tak ada telur pun jangan lah guna anonymous formspring,sms jek "saya tak ada telur laa AbeWey" pastu tanya soalan.kan mudah.tak puas hati cakap depan-depan.kita setel macam manusia.saya tak ada masalah kalau orang nak tanya apa-apa.cuma in a mannered way lah.bagi salam.cakap elok-elok.

HI : akhir kata saya ucapkan terima kasih atas kerjasama anda.
AH : sama-sama *sengih*

No comments:

Post a Comment