2.9.10

Gua bukan nyah.

dan bila gua menangis.
bukan bermakna gua lembik.
bukan bermakna gua tak boleh pukul orang.
bukan bermakna gua tak boleh lari roadblock.
bukan bermakna gua sedih bersedih.
bukan bermakna gua hilang kawalan.

dan bila gua menangis.
gua bersedia untuk hidup.
gua mampu lihat dunia.
gua masih berdiri. sendiri.
bersama diri gua. untuk gua.

dan bila gua menangis.
gua mengenali warna.
gua ade naluri perasaan
gua jatuh dan bangun.
biar tak berjalan gua merangkak.
gua masih.
diri gua.
dan bila gua menangis.
gua duduk luar rumah.
gua tengok bulan dan bintang
gua usap kucing.
batang choki2 mainan di jari.

dan bila gua menangis.
gua tahu gua lelaki.
dan gua berjaya buang ego gua.
gua bukan macam nyah.
batang gua tegak.

dan bila gua menangis.
gua pergi tandas.
gua lepak bawah shower.
gua ambik sabun.
gua main buih.
gua buat belon.

dan bila gua menangis.
gua tak salahkan sesiapa.
gua cucuk mata gua.
sebab dia gua menangis.
dan sebab itu gua tetap sabar

_______ =.='

dan bila gua menangis.
gua bukak tulisan gua.
gua tulis.
supaya lu orang pula menangis.
boleh buat macam gua.

sebab gua tahu.
air mata gua.
air mata lu.
dan air mata kita sama sahaja.

terima kasih semua kerana membaca.

No comments:

Post a Comment