28.12.10

4-4-2


"Gua ingat kita kena stail attacking le. Sampai bila kita nak jadi sub?. Asyik duduk tepi tengok orang main je"

"Tu le, gua pun dah lama fikir hal ni. Kalau attacking sama attacking memang cantik le. Tapi cuba kalau diorang main stail defensive..? Risiko tinggi."

"Betul. Bahaya. Malu pun dapat. Tapi kalau tak attacking, nak stail macam mana lagi? Defensive? Jangan harap le gua nak defensive. Kecuali sebab sebab tertentu.."

"Gila lu nak defensive. Gua pun tak nak. Kalau yang attack hancur lebur baru gua defensive.."

"Lu nak stail midfield playmaker..?"

"Lambat..hari hari nak jalan kerja. sikit sikit..sikit sikit..lepas tu tak dapat. Gila, boleh hancur hati tau tak..?"

"Ye laa kita hati kering je le.. Start hari ni kita attacking.."

"Peh..solid makwe tu. Memang kena dengan lu ni. Manis..manis.. je muka dia.. Apa tunggu lagi..? Kata nak attacking.."

"Gua sub dulu le hari ni.."

20.12.10

TULIS

lama sudah tak menulis
hari ini gua menulis
tapi tak tahu isi apa nak di tulis
gua rasa malas sudah nak menulis
tapi gua tetap akan tulis
walau mati kutu pun gua tetap akan menulis
jangan tulis bukan bukan
itu kata ibu gua
kata hati orang tersayang pula
jangan tersilap menulis
ada jgak kata jiran sebelah gua
kalau ketor2 tulis tu pakai la lutut? pfft
dan last sekali kata hati gua..
HILANG AKAL
..
gua menulis kerna suka suka
sebab itu gua nak tulis
selamat menulis

notatuliskaki

9.12.10

GAMPANG 2

tadi sedang gua ralit bertukang di belakang rumah membuat reban kambing. Tiba-tiba, jiran gua jerit panggil gua.

"Wie,wie!"

Sepantas kilat gua meluru ke hadapan takut takut kalau ada kecemasan berlaku.

"Ada apa ni panggil gua?"

Jiran gua senyum nipis

"Hai, putih nampak sekarang, pakai fair n lovely ka?"

"Bukan, bukan!" jawab gua sambil genggam erat tukul kuku kambing di tangan.

7.12.10

Kisah Cinta

Tadi sedang gua ralit melayan geng2 Facebook di hadapan laptop, Hamidon muncul entah dari mana dan ingin duduk di atas riba gua. Gua keraskan kaki dan biarkan kaki gua digesel gesel. Mata gua tetap tak berganjak memandang skrin.

"Lu buat apa ni?" tanya Hamidon mendongak memandang gua. kulu kilir seperti tiada arah tuju menunggu respon dari gua

"Buat kerja berfaedah sikit. Lu nak apa ni Midon?." tanya gua

"Gua bosan la, asyik mengulor ja. Lu nak dengar cerita tak?? " tanya Hamidon penuh semangat.

" Yelah2, cerita jelah." balas gua acuh tak acuh

" Ni cerita masa gua mula-mula jumpa Julia dulu ". Ceritanya bermula.....


Di awal pagi yang sunyi disulami bunyi kuali, gua, Deris, Mael, Mat Topoi, Mat Karan, dan ada beberapa kutu lagi gua tak ingat, tengah lepak berborak satu table di kedai makan mamak Nashmir sambil layan WWE. Dalam embun yang semakin galak, datang seorang perempuan duduk di depan table kami. tiba-tiba Mat Karan tepuk peha gua.

"midon,lawa midon!"katanya.

gua pun terus lah usha.alamak.lain macam la.gua cakap kat lu.muka memang bidadari syurga. merengek2 burung si kawan dibuatnya.putih.mata dia memang menawan. tak terkelip pulak mata gua tengok.

gua terus tanya namanya.sedap.memang sedap.Julia nama diberi. perrrghhh.

"camna ni midon?" deris tanya gua.

sambil tersengeh kucing gua cakap kat julia "boleh join tak sayang".

jap lagi Julia cakap ape lu tahu.

Nakal nya awak ni. hehe itu mestilah boleh". sambil bulunya naik keatas dengan suara paling lembut dan sopan.

tiada kecacatan.tak tahulah kalau ketiak dia masam ke kan.

tapi,meremang bulu tengkuk gua.bergegar bulu ketiak.nak aja gua cium mulot dia.

Deris sebagai kepala kutu memperkenalkan line-up lepak kepada Julia seorang demi seorang sehinggalah sampai ke giliran Gua. Gua sedikit berdebar. Tapi Gua tak tunjuk.

"Yang ni pula,Hamidon..." kata Deris lemah lembut sambil menunjukkan ibu jarinya dengan sopan ke susuk tubuh Gua yang mantap.

"Owwwhhh... Hamidon? Comel!" balas Julia girang. Mata bertentang mata. Mael cuit kepala lutut gua. Perbuatan Mael menyebabkan Gua terus memberhentikan wajah sweet gua.

"Teh tarik satu lagi!" Gua order air dengan gaya kucing yang tegas.

Selepas peristiwa itu..bla..bla..bla..bla..bla..Gua dan Julia pun berkahwin. begitulah kisahnya...


" Perggghhh!! power gak Lu ea Midon ." jawab Gua.

" Biasa lah gua kan hensem ." balas Midon.

" Cilakak !! takbor. " jawab gua sambil mencampak Midon ke tempat asalnya kembali.

5.12.10

TANGGA

tangga,tangga,tangga.
naik turun,naik turun.
apa pulak beza naik dan apa beza turun?

senang je,dua dua tiada beza.
sebab dua dua melibatkan tangga belakang gua ni.
perasan atau tidak,naik dan turun kena guna tangga.
bila dia atas,semua rasa dia yang bagus.
yang di bawah pulak anggap diri mereka tertinggal.

jadi apa yang lu nak?
nak gua pukul ka?? keh keh keh*
atas atau bawah?
turun atau naik?
fikir kan lah .

gua baru perasan.
tangga boleh bezakan naik turun.
tinggi rendah.
atas bawah.

tapi gua di tengah tengah
bukan atas atau bawah
tengah tengah

En. Rahman


"BESAR" juga masalah Encik Rahman ni ye dok??

Kah kah kah!

PBA

naratu

kalau ada yang cakap kau belagak

apa kau rase?
kalau aku,biar kan saja omongan tu
tak terjejas pon air muka aku
dengan coretan busuk mereka
pergi jahanam muka kau
aku tak perlu kan komentar engkau
pergi cermin muka busuk engkau
dekat cermin rata di dinding tu
cermin elok elok siapa engkau
tak layak engkau lontarkan
ayat bisa kau pada aku
kerna
engkau pon same
same sahaja
pukimak engkau
babi anjing
berani engkau
mengata aku

*tiada kena mengena dengan sesiapa


si polan* nie gua bagi kat lu
layan screamo jap~

3.12.10

GAMPANG

Pagi tadi cuaca sangat baik. Matahari berselindung di sebalik awan. Burung berterbangan sambil menyanyi lagu tiga kupang. Ular sawa berkawan baik dengan ayam dan menolong ayam mencari jarum emas. Gua menggeliat di pintu dapur. Hamidon dan Julia masih lagi mengawan. Dua tiga ekor tupai mengangkat tangan tanda hormat. Gua senyum nipis. Tiba-tiba jiran sebelah rumah gua panggil gua.

" wiee, wie " nama manja gua diseru

" ada apa ni panggil gua? "

" Tiap-tiap hari gua nampak lu dekat rumah skang, ( padahal sebelum nie gua mmg ada ja kat rumah ). Lu tengah cuti apa skang? " tanya jiran gua dengan tegas.

" Gua tengah cuti summer skang, panas sangat kat ipoh tuh. besok lusa nanti convo la. Lu apa taw. " jawab gua dengan sinis.

* Gua sempat elak libasan kaki kiri kanan ong bak 3

2.12.10

Midon & Julia


Kucing (Jawi:کوچيڠ ) dikenali sebagai kucing bela jinak ialah mamalia karnivor kecil dari subspesis Felis silvestris catus. Felis silvestris lybica dan mungkin dijinakkan 3,500 tahun dahulu di zaman Mesir purba, di mana ia digunakan untuk menjaga simpanan bijirin daripada tikus dan roden yang lain. Hari ini kucing merupakan salah satu daripada haiwan belaan rumah yang paling terkenal di dunia.

Kucing yang keturunannya berdaftar secara rasmi dipanggil kucing baka, kucing baka tulen atau kucing pertunjukan. kucing yang mempunyai baka campuran dirujuk sebagai bulu-panjang bela jinak dan bulu-pendek bela jinak. bulu macam mana pun tak kesah janji yang ada bulu dan normal seperti kucing-kucing yang lain. dimana ada bulu disitu la tempatnya berbulu.

- wikipedia -

Gua cuma nak bagitau, ada 2 ekor kucing cute menetap dirumah gua sekarang. Hamidon dan Julia namanya. hak3


1.12.10

Hello World!


“Hello world, hope you're listenin'. Forgive me if I'm young, for speaking out of turn

I get lost in the beauty of everything I see. The world ain't half as bad as they paint it to be.

If all the sons, all the daughters stopped to take it in, well hopefully the hate subsides and the love can begin.

It might start now, well maybe I'm just dreaming out loud. until then.. “

One Republic – Come Home

Paling Sedap

Jam dah pukul 3 pagi. Gua tak tidur lagi. Apa cerita tidur awal? Bukannya gua orang berkerjaya pun.

Nak dijadikan cerita, sekarang ni baru lepas hujan. Angin sejuk. Dia punya sejuk memang juara sejuk. Boleh sangat kalau setakat nak mohon jadi tuan rumah olimpik musim sejuk.

Tapi gua tengah cari ilham nak update blog. Jadinya gua tak tidur lagi. gua tgok mmber2 gua smua ligat rancak meng' update blog masing2..hikhik best tgok blog2 smua, maafla kalau tak berkesempatan nak memberi komen. neway cerita smua hangat hangat belaka..best2~ gua tumpang gembira.
so gua duduk depan laptop. Menaip. Mata memang padu dia punya rabak. dari apa yang gua lihat rupa2 nya ada jgak yang tak suka tgok gua bekarya cer merepek mrapu meraban... PATAH SELERA~ takpa laah gua tak mengejar populariti.. psanan padu untuk warga2 sekalian..macam nie...Kalau lu rasa rambut pendek itu ensem, tak payah la simpan.kalau lu rasa seluar koyak itu selesa, tak payah la pakai kain pelikat. kalau lu lancar sangat berbahasa sepanyol, lain hari pun boleh sembang bahasa sendiri. kalau lu rasa naik moto dah style, lu beli je helmet untuk si dia. & kalau lu rasa lu tulis blog, lu nampak cool. lu tulis lah blog, tak payah nak private2 wall kasi hidden fb tu ok? jadi diri sendiri. kalau gadis2 nak kita. ambik!. tak NAK sudah.
hidup segan mati tak mau orang cakap.. xkesah ape kan..

dan orang gyle kata plak.. kehilangan otak, anjing pun boleh menari?? betol ke?? aihh~ lu peker la sendiri..mata da nak rabak gyle nie..merepek sudahh..
Banyak sangat perkara yang gua tengah fikir. Berselirat otak. Mahathir pun gua ingat tengah sedap tidur masa ni. peker untuk masa depan.

Tiba-tiba gua dapat satu akal baik punya. Gua baring sepam. Sepam punya sepam punyer sepam....

Peh..!! Kalau gua tahu macam ini dia punya sedap tadi..


Notakaki : Gua sebenarnya sibuk sikit sekarang. Banyak kerja macam orang kerja pegawai.

23.11.10

ritma kata hati



keOBSESan gua terhadap muzik mmg giler. takda bunyi tak ada la irama. takde muzik gua tak boleh hidup. giler lar ayt. ini ritma kata hati, gua layan..syok beb. enjoy.mosh.headbanging.sing-along.wow.
brbrbrbrbrbr~ lepas ni mungkin gua letak entry lagu je.. zzzzzzzZ~ xD


sum 41 - with me

lagu ni,gua suka

macam macam boleh rase

gua dapat rase

tak tahu ape yang dia rase

tak tahu ape orang laen rase

jangan salah tafsir tentang gua

gua cuma manusia biasa

bukan robot,bukan alat mainan

gua ade hati jugak

gua nak orang faham gua jugak

guaa...ah entah lah.abai kan omongan ini

abaikan saja ya

maaf.maaf.maaf.


silents*

22.11.10

i've been tagged !

ini adalah tag daripada ariff drakz si budak panjang !

bekas kekasih saya adalah :
Lenovo R400 . black charcoal colour

saya sedang mendengar :
its all about you by mcfly

mungkin saya patut :
menambah isi di perut

saya suka :
si dia mmok

sahabat-sahabat saya :
mereka yang kenal saya

saya tak paham :
kenapa semua jadi begini,begitu,pfft !

saya kehilangan :
gelak ketawa riang

ramai yang berkata :
bila kau nak kawen? (biler2 pon tak kesah)

cinta itu adalah :
tentang hati perasaan

di suatu tempat, seseorang sedang :
menyusukan anak buahnya (mmok) xD

saya akan cuba :
jadi yang terbaek

ayat SELAMANYA membawa maksud :
tetap bersama

telefon bimbit saya :
simple.for music, text n call

bila saya terjaga :
saya berharap hari itu hari yang penuh bermakna

saya paling meluat :
sesiapa yang agak koya

pesta/parti adalah :
kepuasan

something yang paling comel penah saya temui :
si mmokk

peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah :
kanak kanak suka suki

hari ini (22hb November 10) :
saya bekerja (OT).tinggal si dia. sob

malam ini saya akan :
berfikir panjang.termenung, senyum

esok pula saya akan :
bangun pagi, mandi gosok gigi, senyum~

saya benar benar inginkan :
senyuman yg indah riang (happy)

ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini :
saya tak pandang cermin hari ini

pusat membeli belah atau arked permainan :
tiada pilihan

makanan barat atau jepun :
mc D, berger

bilik yang terang atau gelap :
terang

makanan segera adalah :
makanan yg tersedia dengan segera

ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang :
tiada kata kata yang keluar

siapa yang anda ingin tag :
mmok sahaja !

hawishar tagged by ariff drakz

its all about you bebeh!

It's all about you (it's about you)
It's all about you baby (it's all about)
It's all about you (it's about you)
It's all about you


Yesterday you asked me something I thought you knew
So I told you with a smile, it's all about you
Then you whispered in my ear and you told me too
Said you'd make my life worthwhile, it's all about you


And I would answer all your wishes
If you ask me to
But if you deny me one of your kisses
Don't know what I'd do
So hold me close and say three words like you used to do
Dancing on the kitchen tiles, it's all about you, yeah!


And I would answer all your wishes
If you ask me to
But if you deny me one of your kisses
Don't know what I'd do
So hold me close and say three words like you used to do
Dancing on the kitchen tiles
Yes you make my life worthwhile
So I told you with a smile
It's all about you


It's all about you (it's about you)
It's all about you baby (it's all about)
It's all about you (it's about you)
It's all about you baby (it's all about)

credit to McFly!

p/s : mmok oh mmokk, ini lagu untuk kamu lol :D


20.11.10

Terima Kasih

Dadali - di saat aku mencintaimu



mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
Disaat aku mula mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku
malah kau pergi jauh dari hidup ku

menyendiri lagi, menyendiri lagi
disaat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
disaat aku terbangun dari tidurku

aku inginkan dirimu, datang dan temui aku
kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu
aku inginkan dirimu, datang dan temui aku
kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

menyendiri lagi, menyendiri lagi
disaat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
disaat aku terbangun dari tidurku

aku inginkan dirimu, datang dan temui aku
kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu
aku inginkan dirimu, datang dan temui aku
kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
maaf sungguh ku tak bisa, untuk kembali padamu
maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

aku inginkan dirimu, datang dan temui aku
kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

18.11.10

I Know

aku adalah aku
aku tak punyai apa
aku tak seperti lain
aku bukan nak lebih

aku bukan nak itu
aku bukan nak ini
aku cuma mahu satu
satu yang berharga
kini kian hilang dari genggam
tidak jauh dari pandangan
apa perlu aku ungkapkan
jikalau telinga nya mengunci
kalau mata nya lari ke sana
pabila wajah nya berpaling lagi..
aku manusia biasa
bukan robot ciptaan manusia
aku di cipta Nya
aku bersyukur dengan segala
yang ada dalam diri aku..
sekarang ini dia lain
dia tak seperti hari2 semalam
kenapa jadi begini?
adakah dia akan berubah?
aku takut
sangat takut
takut terjatuh sekali lagi
sumpah aku takut
aku sayang & rindukannya
jika aku perlu menangis
aku akan menangis
tapi kini
air mata sudah habis
jika perlu hiba
aku kan berhiba
tapi kini
sudah lelah ku hiba..
tidak perlu ada rasa, jika tidak ada selera
tidak perlu ada kasih jika tidak ada cinta
tidak perlu ada harapan , jika tidak ada keinginan
aku masih meneruskan
tuhan,
peliharalah dia
hanya kau tahu
hati dan perasaan ini
selamatkan lah dia

semoga dia bahagia..

notauntukkekasihhatiku

17.11.10

MURAD



Petang semalam gua ke masjid melawat Murad. Lama juga gua tak jumpa Murad ni sejak dia pindah ke kandang lain. Akhir sekali gua jumpa 2 tahun lepas agaknya, sempat la jugak pekena roti canai sama teh tarik.


"Abe, oghe takut ni nok keno sombolih. Kawe tokse la gini..kawe tokse!!.. " belum sempat gua duduk, Murad dah buka mulut.

Gua senyum nipis perhati Murad

"Natang mu..jangan nok ngado-ngado" balas gua tegas

"Kawe memang natang pun, bodoh!" balas Murad sinis

"Cilake mu!!..menjawap yo" balas gua sambil acu pisau rembo kat leher Murad.




murad asal kelantan, masih bujang

*selamat Hari Raya Aidil Adha

12.11.10

Hati


sejuk minda,
sasau jiwa,
berterabur rasa,
berselerak tanda tanya,
tersusun kemas derita,
tebal likat harapan,
semakin menipis ceria


mana semua pergi.meronta meronta hati.tapi tak siapa peduli.
tak mengapa kalau begini.saya boleh sendiri.perlu berdikari.
sampai saya mati.kenapa berhenti.menangis lah lagi.
biar kurang pedih dalam hati ini.tak siapa pon peduli.
jangan hirau kata hati.tak kisah kalau nak bunuh diri.
tak siapa boleh halang lagi.semua macam tak hirau lagi.
baik yang jauh atau dekat di sisi.nasib diri.siapa yang sudi.
buang masa mereka nanti.
tak mengapa.saya mengerti
saya tak akan ganggu lagi.

terimakasih sekali lagi

ucapandalamhati

Ini jodoh, bodoh


Gua dah cuba tulis entri percintaan, tapi semuanya tak jadi. Bila baca balik rasa loya. Disebabkan itu gua buat perangai rembat-merembat...


Ini jodoh, bodoh- Wani Ardy

Kau memang lucu.
Kau pasti- manusia yang bertahun-tahun kau kasih ini
akan jadi milik kau?

Kau pasti- manusia yang berbulan-bulan kau tunang ini
akan jadi milik kau?

Kau pasti- manusia yang berminggu-minggu kau nikahi ini
sudah jadi milik kau?

Jangan jenaka.

Kau ikat dia- kau fikir dia apa?
Anjing?
Objek?

Kau ikat dia- kau ingat kau siapa?
Ibu bapa?
Tuhan?

Kau ikat dia- kau sedar kau dan dia siapa?
Dua-dua asalnya satu, tanah.

Entah-entah itu- manusia yang kau benci itu
Yang akan kau kasih

Entah-entah itu- kawan karib kau itu
Yang akan kau tunang

Entah-entah itu- lelaki yang beristeri ( atau janda, jika kau lelaki) itu
Yang akan kau nikah

Ini jodoh, bodoh.
Bukan alat kawalan jauh.

Kau boleh mengusul sejuta rancangan
Senaraikannya berjela-jela hingga jadi tebal, sebal, bebal
Tapi yang meluluskan struktur pelan, DIA

Kau boleh cemburu membabi buta
Dan tanam cip mikro dalam kepala otaknya
Tapi kemudian aku tanya, kepala otak siapa yang rosak sebenarnya?

Yang digarikan itu tangan
Yang dicincinkan itu jari

Bukan nyawa
Bukan hati

credit to wani ardy

Notakaki : jangan jadi lembik sangat bila breakup..

10.11.10

8 JAHANAM


salah satu perkara yang boleh buat gua berahi
bila gua bukak internet
lepas tu ternampak gamba2 yang tak senonoh bertulis

GAY TERLAMPAU
GAY GERSANG
BOHSIA KL
PONDAN TEGAR
SUPER BOHSIA
BELEN BANGSAR


lahanat yang bertopeng manusia

Gambar yang angkat kaki dekat tiang yang paling gua panas bila tengok. cilake!!!!

* gambar lahanat ni gua rembat dari fesbuk seorang makwe.

7.11.10

strength|courage

"Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage" - Lao Tzu

i want more strenght so that i can get more courage

strenght|courage

YOU yeah you

best song for a romantic couple..xD
its raining outside.. enjoy for all..

dygta


Seandainya kau ada disini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Kuingin bersama dirimu
Ku tak akan pernah berpaling darimu
Walau kini kaujauh darimu
'Kan slalu kunanti
Karena ku sayang kamu

Hati ini selalu memanggil namamu, dengarlah melatiku
Ku berjanji hanyalah untukmu cintaku
Takkan pernah ada yang lain
Adakah rindu dihatimu, seperti rindu yang kurasa
sanggupkah terus terlena, tanpamu di sisiku
Ku 'kan slalu menantimu

tiba tiba gua rasa frust menonggeng
fak, entri gampang, hilang status gangster gua.


p/s: i'll wait for you, with or without you..hm nvermind *thinking of you

SOALAN


mata terbuka luas sebentar.erk.awal nya baru jam 3 pagi dude?.WTfood. komputer riba masih hidup bertenaga hidup memekik kan lagu four to the floor by starsailor. melihat sejenak telefon bimbit di sisi. tiada sebarang pesanan teks mahupun panggilan yang tidak terjawab. aihh hampa seluruh badan.. kadang2 rasa malas pulak nak tengok.. tak apalaa.. dengan sape laa pulak kan gua nak contact pagi2 nie..huhhh gyle

sudah lama agak nya gua tak menekan nekan kekunci telefon bimbit nie.dulu kedua dua belah gua boleh.sekarang hanya mengharap sebelah kanan.tiada kata.hanya terima.malas untuk berfikir tentang kemalangan yang menimpa. terima kasih kerana gua masih berdiri di sini.

memandang kehadapan untuk ahad yang gelap, perut berasa lapar.tapi tiada siapa gua nak ajak turun bersama untuk makan. di sudut meja belajar maggi pon muncul. nasib baik..sebungkus jek tinggal. makan maggi je la 2 3 hari ni. DIET? makan banyak2 pon gua rasa sama je.. tiada selera yang kuat buat nafsu gua mati untuk menelan butir butir nasi. tiba tiba persoalan ini muncul dalam kepale otak gue :

gua ni orang yang macam mane?

gua ni anak yang macam mane?

gua ni adik yang macam mane?

gua ni kawan yang macam mane?

gua ni teman istimewa yang macam mane?

gua ni pelajar yang macam mane?

gua ni pendengar yang macam mane?

gua ni siapa sebenarnya?

berapa banyak gua lagi nie?

gua

gggua.. gua nie hensem ke?

guua!!!!!!!





PANGGGG!!


"Ang buang tebiat apa pagi2 buta dok termenung menung macam mayat hdup nie ??!!
ahh sakit la kepala saya abah, zzzzzzzZ..
cubaan untuk tidur malam ini gagal lagi...


p/s: gua tak pasti jawapan bagi soalan ni.buntu gua fikir.masih tiada sebarang kemungkinan.diam saja fikirkan nya. gua berharap semua soalan ni akan terjawab suatu masa nanti.biarkan mereka menilai siapa sebenar diri ini.aku hanya aku yang tidak tahu siapa diri aku. peace wassalamm~ xD

BENTUK


post ni nak bercakap pasal awan.
tengok atas nampak awan.

nampak bentuk apa?

segi empat?
segi tiga?
bulat?
bujur?
kotak?
babun?
mmokk??

Gua tak nampak apa apa bentuk.
yang gua nampak satu jek
serabut.
terabur.
bersepah.

p/s: awan berarak tanpa bentuk

3.11.10

GILA

"Cinta!!"

"Kenapa engkau berpaling!!"

"Wahai cinta!!!"

"Kenapa pergi meninggalkan aku!!"

"Oh cinta!!!!"

"Tergamak kau cinta!!"

"Cinta!!!"

"Lihat aku,lihat mata aku,selami perasaan aku!!"

"Cintaaaa!!"




PAANG!!

"Yang kamu ni buang tebiat pagi-pagi buta melalak ni kenapa mmokkk?"

"Sakit la kepala saya abah,tak bayar zakat ke?"

1.11.10

Aku Seekor Singa


Hawis Ishar lahir pada 14 November
haiwan berdasarkan hari lahir anda adalah

Singa

Kamu memang dilahirkan sebagai pemimpin.
Indivdiu di sekeliling kamu sentiasa berasa selamat bila berdampingan dengan kamu.
Kamu juga memiliki ramai teman dan berpewatakan menarik.
Kamu adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah.
Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan kamu disegani.
di dalam soal cinta kamu ingin memberi yang terbaik kepada orang yang tercinta.
Namun begitu harga dirimu terlalu tinggi sehingga kamu tidak pernah mengerti
mengapa seseorang itu menolak kebaikan kamu.


Namun, awas!
Kamu mudah jatuh cinta!


rahsiatarikhlahi
r

14 November

selalu rasa tak macam ini
kali ini rasa lain pula
rasa yang susah gua nak terangkan
ape patut gua buat?
gua masih menunggu
tak kesah berape lama
kalau gua tunggu
mesti dia tak akan lari
kalau gua lari
dia tak akan tunggu gua

Argghhhh...


macam penunggu *ppfftt...

31.10.10

14 November 2010 Jangan Datang Dekat

ultraman itu gua

Jari gua lenguh tekan sana tekan sini kekunci papan komputer riba.Bukan apa,cuma keluh bosan dengan suasana dalam rumah, bahang memang mantap buat goreng telur,pasti masak.Mata beralih tepat ke kanan,melihat telefon bimbit, tapi hampa, tiada apa.Mata paku semula ke papan monitor terang benderang. Sakit mata gua tengok lu lah. Dari tadi benda sama saja.Tak ada perubahan. Bapak bosan malam ini. Siapa pon hilang tak keluar batang hidung. Sumpah gua nak jerit berkali kali. betol2 mendatangkan kemarahan! dalam gua tengah berahi gua melihat diluar sana hujan tak henti2 membasahi bumi..-kata si mmokk..kt pantai timur sekarang kerap kali turun hujan....musim tengkujuh dah ka?..boleh la menyelam sambil minum air.. aihhh hujan, hujan, hujannnn. keluh gua tersenyum sambil melayan lagu november rain..In the cold November rain?~ pfttttt..baru gua perasan November da hampir.., tiba-tiba teringat sebelas empatbelas. Hari yang sangat bermakna buat segala jiwa gua dalam stu tahun. Ahh bahagianya hari itu, tapi macam takkan menjadi hari tu. Gua pun malas nak penat fikir benda apa gua nak,tak ada benda gua nak, gua just nak benda yang betul betul gua nak.Biar kali ini gua mintak yang luar dari hobi,luar dari minat,luar dari suka,gua nak bahagia hari itu.Tapi tak nak harap tinggi.Tak nak jadi lagi..Takut. Biar kali ini, orang lain fikir apa gua nak, dah lama gua fikir kan apa orang lain nak.Tapi gua? Selamat menempuh empatbelas november hawis ishar.Kuat ya :)

p/s : i miss my old day..Welcome November..

cerita simpulan dan bulat



Damia Aisyah

ketawa simpulan tak menceritakan satu gelak di masa depan
tangisan simpulan tak tentu ada cerita sedih di masa belakang,
beribu lagi cerita pada setiap bulatan,

seperti tali yang dipupuk mungkin lerai,
seperti mutiara yang berjarak selalu saja dijadikan rantai.

walaupun ingin dicapai,
cinta setinggi istana,
tapi akhirnya tak dapat mencium pasir
walau yang membuat bata.

laluan yang bersalji ditulis nama
tapi simpulan dan bulat tidak kemana,

bila yang satunya diberi harapan,
dapat seronok,
gembira,
dan hati senang.
tapi satu meletup harapan pun hilang..

simpulan ingin berjumpa bulat,
ingin bercantum cerita yang dulu.
bersama sama..

tapi simpulan hanya tahu berharap,
simpulan hanya tahu mencipta perasaan
perasaan mencipta sedih
simpulan perlu maju ke depan

mungkin ada cerita simpulan dan bulat,

kerana simpulan tetap pada sang bulat...
simpulan mahu bersama bulat.....



si comel tegar

p/s: untuk damia yg semakin mmok, mungkin selepas ini kita jarang bertemu, dan bersua.. but its ok. pasti suatu hari nanti kita dapat meluangkn masa bersama smbil choki2 sepam dimulut dan snek mamee kegemaran nyumm2~
IMYSM

I'm Nobody

saya tak macam mereka
saya tak ada semua itu
saya tak bawa ia ke sana
saya tak punya bentuk begitu
saya tetap macam ini
tapi saya ada kamu
mereka tidak punya kamu
itu paling terbaik saya ada

notabuatmmmookk

gumbira lah kamu


aku hilang kan diri sebentar

beri peluang untuk mereka bersama

semoge bergumbira teman teman

walau aku tak ada di sana

notabuatteman

juli dan rumi



wahai sang rumi pujaan sang juli
pernah kah kau sayang kan si juli
pernah kah kau rindu kan si juli
pernah kah kau cinta kan si juli

pernah kah kau rasa semua itu
kalau benar kau rasa
apa kah bukti semua

juli pernah bersumpah
tetap sayang kan kau si rumi
pernah kau buat begitu
untuk semua rasa itu
pernah kau sedar
betapa mulia sang juli
terhadap kau si rumi

buka lah mata kau rumi
juli benar benar perlukan kau

notajulibuatrumi

30.10.10

Batman Dan Ultraman

Ini bukan cerita puteri gunung ledang atau laila majnun,ini cuma cerita sekerat tentang batman dan ultraman. Dua signifikan sama yang berbeza cara dan gaya. Dua signifikan yang memang tak boleh aku pisahkan. Walau dengan paksaan atau halangan. Bukan salah batman yang cuba masuk dalam hidup ultraman,tetapi salah ultraman yang senyum tiap kali batman hadir dengan gurauan. Ultraman bukan berpura-pura senyum,tapi itu hakikat sebenar perasaan ultraman. Yang selalu senyum, girang dan ketawa. dan disebalik snyuman ketawa itu, ultramen terpaksa berlawan hancurkan raksasa2 yang sering menganggu hidup2 ultraman di kala gembira. Sepuluh enam menjadi titik pertemuan dua signifikan ini, bila ultraman pertama kali bertemu batman. Hati rasa kaku. Diam bisu. Darah sejuk. Teruskan juga apa yang jadi. Kalau diberi pilihan selepas apa yang terjadi, akan ultraman undur waktu dan kata tidak pada pertemuan itu. Biar ultraman tak senyum sekarang asal ultraman takkan dapat senyum selamanya. Ultraman rasa sesuatu pada batman. Tapi itu suatu yang fatal. mungkin kah akan berlaku kata batman. Kau lain dan aku lain..seperti berbeza. Itu kata batman. Ultraman kesal dengan perasaan sendiri dan anggap itu tak adil. Ultramen terus menyepi walau pada hakikat Batman juga rasa perkara yang sama. Batman juga rasa. Itu bukan palsu. Itu realiti perasaan. Kalau tipu akan sakit. Batman seperti bulan, Ultraman pula seperti bintang. Bulan berada di dalam bintang. Bulan takkan dapat lepas daripada lima bucu bintang. Takkan pernah dapat. Bulan akan sinar bintang, kemudian bintang gemerlapan. Jelas bintang bersinar kerana bulan. Bukan kerana diri sendiri. Ultraman akan terus simpan rasa nya pada batman selama lama nya. Kerna batman pernah sinari bintang sang ultraman. Walau sistem alam bertukar atau tunggang terbalik,batman tetap bulan di mata ultraman. Rasa yang ada,takkan dapat di padam. Akan terus wujud selagi neuron masih bergerak,nadi masih berdenyut.

*Batman ! Terima kasih,aku berhutang kasih dengan engkau ! Terima kasih lahirkan perasaan ini ! mungkin aku akan kembali pudar selepas ini..

its yours

dan bila gua rasa seperti ada teman2 yang meninggalkan gua pabila keseorangan, secara otomatik gua akan berasa sedeyh mengenang naseb diri bila ditinggalkan bersendirian.. akan TETAPI, gua tak tau mcm mana pulak feeling orang yg pergi meninggalkan orang yang ditinggalkan itu?? walaupun perginya sama ja secara solo, tentu diorang brse happy je.. psa orang yg mereka tinggalkan tuh cnfrm terharu or baget low class thap gban.. TETAPI..gua rsa sebaliknya.. kali nie gua yang meninggalkan sesuatu/seseorang.. dan gua ckp jujur, gua tak rasa happy TAPI sedeyh psa gua terpaksa meninggalkan orang yg gua tak tau samada suka atau tak suka sama suka. gua pon pelik.gua rse sedeyh bila terpaksa berbuat demikian.gua redha dan gua minta maaf sekiranya gua pernah mengecilkan menyinggung ati dan perasaan kalian semua..thanks 4 everything..pfftttttt~

p/s: for the last day.. gua rse smething special about someone yg gua knal dlm cmpany mp..dia nie mmg otai..gua pnggil dy akak cool la sng.dlm byk2 stuff dia ja yg gua rsa byk bermain perasaan dengan gua, tgok umo pn mcm dah tua rpenye..tentu byk pngalaman..balak pn hensem2! ble tgok2 gaya mcm lagi blur dari gua..tp blur2 dy nie still education knowledge ttp bookish.. cool~bleh dterima pkai.. ter'respect plak..haha..neway thanks 4 the last shpping & makan2 bersma2..duuno why coz suddenly its really make me more sad..n also akak cool... i'd not forgt ur last word whn u said to me.. ITS YOURS...ill remmber that..again thanks! mga kita bertemu lagi. MY

SANG PUTERI

kerna bila sayang itu ada,

pergi semua celaka.





" cuba cinta CINTAKAN AKU "



p/s : APA ITU CINTA??

28.10.10

Fesbuk.


Gua rasa member gua tak ramai di seluruh malaysia. Gua sekolah rendah dekat satu sekolah, sekolah menengah satu sekolah, sekolah agama ada jugak satu la, Kolej pon ada jugak satu, Frend list dalam Fesbuk pon dalam brape rban je. Boleh tahan la member-member gua nie. Kalau kenduri tak cukup 6 khemah. Mau tak mau kena book PWTC gak nie.

*Apa yang gua cuba nak sampaikan ni adalah gua dah deactivate Fesbuk gua.Makwe2, kawan2, peminat2 yang rindu gua uh boleh la kontek pembantu peribadi gua ok? pfftttttt....


Lu kenapa ?

jangan pernah anggap aku istimewa,
kerana aku memang sama seperti orang lain,
yang ingin membahagiakan mu.
tapi harus anggap aku istimewa
kerana aku melihat mu bukan seperti mereka memandangmu.
pfffttttttt...

* gua nak jiwang sket pon. takkan la tak leh. ye dok??

Someone You Used to Know


Assalamualaikum,

yeahhh..da lme rsenye gua xmenaip..xpasti kenapa sindrom malas tetiba melanda... hmm Btw gua baru sahaja menamatkan sesi pmbelajaran gua dan gua nak ucapkan terima kasih kepada kawan2 yg sudi mnjadi teman gua hidup ssh & sng. especially to our final batch student kptm 2010. n mypartners.. bersama2 kita mengharungi cabaran pada masa hadapan. lepas nie semua akan membawa haluan masing2.. semua pon ada hala tuju..so teruskan laa dengan matlamat korang..susah dan senang semua pada diri masing2..rezeki ade je dimana2.. heihh nk klise sangat ucapan gua nie. oraitbest of luck for the future undertaking.semoga kita semua berjumpa lagi..miss you all!!
Someone You Used To Know.. By Zee Avi... Standing Ovation for her....layan~ Lagu ni cam bley wat lalok lalok gak r...bukan jiwang karat bila kita smua nak dengar lagu slow..
akhir kata.. There's nothing much we could do or say So here's to say goodbye, our journey is lost, we cant figure why maybe it really is about time that we finally made up our minds..gud luck!! U guys should listen n watch this too
" Semua Tentang Kita "




It was helpless anyway
There's nothing much we could do or say
Darling don't you think it's a shame?
that it had to end this way

So here's to say goodbye,
our love is lost, and we cant figure why
maybe it really is about time
that we finally made up our minds

So Darling, here's to you
i hope that when you find someone new
that she would always be true to you
to love and understand you

Soon you'll build new memories
then slowly you'd forget about me
then i would slowly be
a distant memory

*Soon i'll just be
that someone you used to know
But darling you will thank me
for letting you go
time is not for wasting
i hope you'll find your intended
But i'm sorry
that your intended isn't me

it's not an easy thing
to shake off our history
i know that's what you want from me
but they will always stay with me

i admit i made mistakes
but darling with you it's just the same
if we stay there will be more to make
i dont know how much more we can take

Darling, it would be unfair
to stay with something no longer there
its not that i no longer care
i'd feel like a burden you cannot bear

p/s : gua nak touching sket pon takleh..takkan la tak leh..ye dok. MY

9.10.10

Sesi sembang tepi jalan.

Tadi gua online sekejap

lepas tu gua offline pula

gua rasa tak sedap hati

gua online lagi sekali

gua layan itu movie kasi tangkap nangis punya

hati gua rasa tak berapa nak sedap juga

gua offline balik

gua baring seminit dua

mula rasa gelisah

gua online lagi untuk keberapa kali entah gua tak sempat nak kira

persoalannya sekarang

Gua sudah mula rasa entri gua memang tidak membawa faedah

TAMAT

8.10.10

18sx

semalam kau bilang,
kau suka saat bersama aku
kau suka membelai-belai aku

semalam kau bilang,
kau suka bercumbu dengan aku
kau suka bercium dengan aku

semalam kau bilang,
kau mahu menzinai aku
kau mahu aku memakai kondom itu

aku bilang, kenal TUHAN tak?
aku tak mahu

*heh.. not bad eh..

3.10.10

whatever happen to me..


this is what happen when i say that line.
whatever it is..
till then... =_="



the hard return

she left him.she was indulged with love.she had forgotten him to be with the one she love.and she left the boy all alone to mend the broken heart.she has forgotten all about him.she left him with no words.one day out of the blue,call him to say she miss the other guy.maybe the boy was wrong to tell what he feels,but is it wrong to like person? boy doesn't expect anything but help to sort everything that is messy in his heart from the girl.but the girl was too busy needing some one else.the girl forgotten the boy.she left him without a word.she left him for the the three little words.she left the boy who risk it all for her.she left him when he needed her.he was broken hearted for she leaves him the time he needed her the most just because she founded someone better.what would all those vows means.just some words.

now she wants him back as normal.what would u say..?

Persoalannya

Gua tak tau gua kecewa ke, sadis ke, kacau silau ke, suka durjana ke.

Gua sendiri kurang rajin untuk berfikir mengenainya.

Hidup lagikah tulisan-tulisan gua ni?

Masih adakah orang yang menyumbang pemikiran dan mata mereka untuk bahan gua ni?

Kalau masih ada sila angkat tangan

1.10.10

Koya

KOYA

koya?? koya tu apa?

ntah..gua sendiri kurang rajin untuk berfikir mengenainya.
gua tibai..
disini gua mnulis tafsiran gua mengenai mksud koya : (agak2)

koya = royal, yoyo, lawok, loya, oh yer


baru dapat tau maksud koya tu ape... =.='
okay suka minum air soya tapi tak pernah/suka jadi koya..
lepas nie tak tau laa blaja ayat ape lagi..hhuhhh




poyo!

laung beliau sambil menyedut air soya dimulut!


p/s: koya laa kau..

Gua dan Hati 2

Tengah gua dok sedap memejam mata.zz~ tiba - tiba

hati : apa macam hari ini kawan? ada ngam tak?

gua : lu apahal sibuk-sibuk ni. gua ngam je lah.

hati : gua tengok lu dah macam orang kena sembelit pehal. serabai jek

gua : lu memang tak leh tengok gua senang. gua nak layan feeling pun kacau!

hati : ke, lu teringat kat minah 2 kawan?

gua : arghhh, meh sini kau! (sambil menyekeh hati gua dengan sekuat-kuat hati

Sense

kalau saya nak
mesti saya tak dapat
tak kan pernah dapat

kalau saya perlukan
mesti yang lain tak ada
tak ada untuk saya

kalau saya rasa
mesti ada yang tak kena
tak pula tahu kenapa

kalau anda berada di tempat saya
anda pasti merasa muak dan lemas
tapi ini hakikat hidup saya
saya sudah hampir dua puluh
dua puluh merasa ini semua

kalau anda mahu cuba rasa
jangan sesekali anda cuba
kerna cubaan ini pasti sakit

saya sudah biasa jalani ini
jalani ini semua seorang diri
seorang dan sentiasa sendiri

kalau saya dapat ubah
pasti saya mahu
melihat awan biru
yang benar benar biru
tanpa tempias cahaya mentari
dan panahan sinaran terik itu

sumpah saya perlukan sesuatu
untuk bercakap
dan meluah
dan kemudian tersenyum

kalau lah saya boleh..
saya rindu kawan.

28.9.10

My-Partners

cukup nampaknya untuk gua salirkan kesedihan dalam benak hati gua ini. hari ni gua jadi MAt Jiwa. gua tulus, gua sedar, setiap orang masing2 mempunyai takdir diri serta masalah masing2..siapa laa manusia ini, siapa laa insan ini, siapa laa jiwa ini?? kemana kah arah tuju cita2 ini..kalau tak bukan hanya laahh untuk meruskan perjuangan pada hari2 mendatang, manusia tetap manusia.. walaupn gua nak sangat jadi altromen.. tapi altromen pn ada tanggjwab yg lebeh berat demi mnjaga ank bini mreka..
sejenak gua terpeker...pasti menyentuh hari2 normal gua. Masa itu terlalu singkat.. masa itu dengki sama gua..Masa itu merajuk kat gua ke?? masaaaa oh masaa.......tolong laaaaa...
gua tak nak dipermain-main kan.. gua tak nak kerugian kerana membuang masa.. gua takkan menyesal.. demi masa gua sanggup mengisi dan mengharungi jalan liku2 gua demi masa bersama.. itu gua cuba.. gua sabar.. tapi untuk bersama mu bermacam2 dugaan yg perlu gua tempuhi.. saat dimana gua tempuh, setiap minit dan jam berlalu.. setiap hari gua cuba melihat bulan dan bintang.. setiap tahun setiap abad...feeling gua tetap sama.. pening*
oleh itu..
Masa.. kerana sudah tiba masanya. membawa memori bersama. 3 bln gua hidup ditemani masa. yup.. iaitu masa bersama2 keluarga gua (My-partners) company Li* masa itu membina gua sentiasa menjadi orang berbeza pada hari ini. pengalaman yang memang tiada dapat gua kutip di mana2. yang setiap padatnya membawa keganjalan, kepenatan tapi pada akhirnya hari ini ia tetap memberi senyuman mahupun hadiahkan gelak ketawa. ianya adalah satu keluarga yang sangat menggembirakan..gua tau.. gua cuba untuk menjadi sebahagian darinya..gua sedar.. gua minta maaf sekiranya gua tidak mnyumbangkan apa2.. peduli ape bidang masing2.gua tahu apa yang gua mampu buat..gua belajar.. gua cuba semuanya yang terbaik..gua tak nak mnyusahkan keluarga ... gua tak pernah menyesal berada disana....malah gua berharap sangat gua dapat terus bersama2 dengan keluarga... berikanlahh gua sedikit masa.. gua melihat disana..itu hidup gua. lumrah manusia xpernah lari dari mlakukan kesilapan..msalahnya..gua suka berlari..keadaan yg memaksa gua berlari2.. masam pahit hidup gua itu semua bersebab, ada pun gua tak suka, dibenci, dihina..biarlaa org nak berkata apa..biarlah tuhan saja yang tahu. gua tak nak ungkit apa2.. bagi gua tuhan yang mencipta segala galanya....tuhan laa yang mencipta masa2 itu... baik buruk sesuatu itu semuanya telah ditentukan oleh tuhan..Allah swt.

msing2.ada hak. tak kiralaa baik atau buruk.kalau kita buat pahala kita di syurga . kalau buat dosa kita dineraka. senang kn?.. ok cukup! gua pun xnak ckp byk nak bgi ceramah kt lu orang..gua sedar gua pun tak layak ckp bnda2 nie.. tp gua beranikan diri.. gua xnak terpesong selama2nya..gua da muak ayt nie, so pandai2 la msing2 cari..tnggung laa sendiri..
dan seperti mana masa itu berlalu gua mgimbas kembali msa2 ketika bersama....gua sedeh bila terpaksa meninggalkan keluarga disana, namun..
memori itu masih menanti.. bukan apa, mgkin lepas ini kita tidak akan bertemunya lagi..tapi bukan itu yang gua harapkan..marilah saling ingat mengingati. kita semua bukan lama lagi. meniti hari2, kelak izrail datang mencari..moga kalian bersabar dan gah menentang ujian2 illahi. dengan ini gua ingin memohon maaf dan berterima kasih atas segala tunjuk ajar yang diberi. ketawa, senyum manis, or nakal2 gua jgnlaa ter amek ati..pengalaman ini akan gua simpan sehingga gua kembali bertemu kalian. terima kasih.. semoga kita berjumpa kmbali.touching abes..sobs
salam.

bila tiba waktunya.
untuk saya.
berkongsi perkataan.
tutur kata.
untuk kamu semua.

sesekali.
melihat kalian.
menulis.
aku teruja.
masing punya kerjaya.
tujuan.buruan.

aku.
menulis.
bukan ditulis.
menerima.
memberi.
untuk kamu semua.

kita.
bersama.
terus.
di bahagian kiri.
mahupun kanan.
dengan pandangan.

ceria bersama
ini.ini.ini.ini.
selamanya





p/s- love my-partners..tq peace

27.9.10

bulan bintang

hai sang bintang di atas sana
malam ini kau tak bersinar terang
apa pula yang tak kena malam ini sang bintang?
sang bintang rindukan sang bulan ya?
sang bintang kelihatan muram dan kesam saja
tiada germalapan di malam malam lepas
mana pula sang bulan pergi wahai sang bintang?
hari yang lepas baru saja ia megah bercahaya
bulat dan terang kelihatan ia dari bawah sini
bukan kah kamu berdua teman rapat dan akrab
tidak mungkin sang bintang tak tahu mana sang bulan

sang bintang berkata : dia ada di hati aku

-aweysca-

p/s : selamat malam

26.9.10

AbeWey jawab semua..!





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Melaporkan daripada Jenderam Hilir, saya bersama AbeWey, seorang pelajar di kolej Mara terkemuka di Malaysia.


sewaktu mengemukakan belanjawan negara 2008


HI : wartawan
AW : Abewey

HI : terima kasih karena sudi bersama saya pada pagi ini ye Abewey
AW : ohh..sama2 En. Hawis Ishar.saya merupakan peminat tulisan anda di blog anda.

HI : AbeWey, kita mulakan dengan soalan yang mudah.berapa 5+5?
AW : ahaa.memang mudah..jawapan nya.err.*muka berkerut* yaa.10.yup.10 ringgit.

HI : anda merupakan Pelajar dari mana dan mengambil kursus apa?
AW : saya merupakan pelajar Poly-Tech Mara Internazionale Campus Ipoh dan mengambil program Diploma Multimedia (Multi) atau singkatannya..emm DIP kot.

HI : err..AbeWey, sebelum tu.. baju?
AW : Ohhh!! maaf..maaf.. saya tak perasan yang hari nie ada sesi soal jawab, er baju kanak2 je ni..baru perasan. kantoi* carryon je lah

HI : ok2..sudah berkonvo kah anda?
AW : ye saya belum berkonvo lagi, masih menuntut mencari ilmu dan sekarang merupakan last sem saya (Li) dikolej dan.. saya nak tambah lagi...ia adalah hari paling gembira buat saya kerana berjaya menemukan saya dengan diploma dan cinta yang hilang. *muka bangga + hepi*

HI : apakah aktiviti anda sekarang?
AW : ouh sekarang patutnya saya sudah bekerja.namun atas beberapa sebab saya tidak.dan kepada yang lain tolong jangan tanya.dah muak dengar.saya tak kerja..OKAY? *muka annoyed*

HI : menurut sumber saya,anda seorang yang terkenal dan star dalam kolej poly-tech.pada pendapat anda?
AW : famouse? *gelak* pada pendapatan saya, saya ini tak lah femes mana.cuma keadaan menjadikannya sebegitu.tapi sekurang-kurangnya saya besyukur disebabkan hal-hal sebegini bakat saya dapat dilatih dan digunakan untuk kebaikan. senyap*

HI : apakah bakat yang dimaksudkan?
AW : oh maksud saya bakat asas dalam course bidang yang saya ambil..macam2 ada..terutamanya artdesign..untuk bercakap dikhalayak ramai..sehingga hari ini, saya tidak bermasalah untuk membuat kawan di dalam kolej. saya open mind..kalau nak kawan..kawan je saya xkesah.

HI : siapakah yang mula mengesan bakat ini?
AW : oh.itu mestilah senior2 saya,dan kawan2 saya karena mereka tak putus-putus melatih saya untuk menggunakan bakat secara maksimum.segala kerja dia bagi saya buat T_T *muka nostalgia*

HI : dengar-dengar katanya AbeWey seorang yang menggunakan bakat itu untuk poyo-poyo mengacau anak-anak dara di kolej or fb lalu menggatal tak tentu pasal?
AW : muke pelik* ohh mungkin saya memang suka mengacau anak dara tetapi tak kan sekadar berkawan dan bercakap lagha tak tentu pasal dikira menggatal? bukan nya saya mengajak mereka untuk bersenggama atau pun geli-geli.ada budak yang terang-terangan ajak orang geli-geli orang tak kata apa-apa pun pasal dia.HUH.

HI : namun ada beberapa dakwaan dari beberapa lelaki mengatakan AbeWey hendak menghijack awek mereka?
AW : ouhh dakwaan itu tidak berasas.namun saya tak salahkan mereka.mungkin otak mereka letak kat celah kangkang ataupun saya terlalu kacak dan hebat sehingga mereka takut awek mereka dihijack.namun begitu ramai perempuan diluar sana yang masih tidak berpakwe yang boleh dijadikan awek.lagi pun dengan fizikal dan rupa saya ini boleh ke dapat awek? *muka bengang*

HI : anda menolak dakwaan itu?
AW : ini perkara basic dalam perhubungan lah.kalo saya ngorat pun awek anda tak nak sama jugak.jadi dari marah awek anda cakap-cakap dengan saya lagi baik anda bersyukur sebab walaupun dia cakap dengan saya, dia masih setia dengan anda.guna lah otak sikit.haisz

HI : apa pendapat anda bagi orang yang mengatakan anda gatal?
AW : mungkin mereka jeles saya kacau kawan-kawan dia tapi saya tak kacau dia.ataupun mungkin sebab saya mudah mesra.. pelik* tapi saya tak mesra dengan mereka.mungkin mereka hodoh berbanding rakan-rakan mereka jadi saya tak kacau tu yang mereka bengang.LMAO.

HI : apa komen anda untuk penuduh-penuduh ini?
AW : walaupun saya senang mesra kadang-kadang terlebih mesra, kadang-kadang stone, kadang-kadang gatal, sekurang-kurangnya saya tak pergi tabur i love u merata-rata.nak cakap (cakap*) miss u pun susah. except kalau org yang saya betol2 sayang. paling penting saya tak curang ke simpan perempuan kat belakang. kalau tak ikut nafsu nak kuar dengan perempuan berdua pun pikir banyak kali.kalau kuar dengan permpuan pun mesti ramai-ramai.mesej ke SMS lagi susah.

HI : maka nya perhubungan-perhubungan anda dengan wanita adalah..?
AW : saya nak keep ia se-professional yang boleh.sapa yang ikhlas nak berkawan i don't have any problems dan rasa tak nak kawan dah pun i don't have any problems.just don't make up some stories you've heard from bits and pieces and put it all together.and i am not gay either.

HI : apa pendapat anda tentang member2 or awek-awek yang takut boyfren marah sampai delete post kat facebook sebab ada lelaki lain komen?
AW :
jgn jadi bodo..jadi pandai..dari delete post, remove friends jek lah.baik pegi bukak WomenBook ke.kompem tak ada laki lain komen.

HI : jadi berapa ramai perempuan yang anda mesej dalam sehari?
AW : ada lah sorang.itu pun pending *muka sedih* kalau saya tak mesej,memang tak berbunyi telefon saya.

HI : bagaimana dengan cinta ye AbeWey?
AW : cukuplah sekadar saya single dan available. *bujang bahagia* lebih-lebih saya tak mau komen. *muka ketat*

HI : ciri-ciri wanita idaman?
AW : mesti ada rupa macam amoi sket, mempunyai senyuman yang lawa, manis, serta smart, kelakar, memahami dan menghormati orang tua.tapi biasalah kan..ini berangan jek nie *gelak*

HI : wow! memang cool AbeWey! akhir kata?
AW : jangan judge orang dari luaran.tak puas hati tanya depan-depan.kalo tak ada telur pun jangan lah guna anonymous formspring,sms jek "saya tak ada telur laa AbeWey" pastu tanya soalan.kan mudah.tak puas hati cakap depan-depan.kita setel macam manusia.saya tak ada masalah kalau orang nak tanya apa-apa.cuma in a mannered way lah.bagi salam.cakap elok-elok.

HI : akhir kata saya ucapkan terima kasih atas kerjasama anda.
AH : sama-sama *sengih*

25.9.10

Gua dan Hati

hati - lu pehal kawan. ada sihat tak sihat.

gua - tah lah, sihat je. tapi pening sikit kena hujan tadi.

hati - gua kenal lu luar dalam la kawan. jangan la tipu2.

gua - ingat gua tak kenal lu lah?

hati - lu rindu minah tu ke kawan?

gua - diam la. penumbuk nak?

hati - hakhakhak..

Amsterdam

Anberlin - Amsterdam

Are there no shadows where you are
I can see everything as day
Problems that you try to hide away
Pushing me aside
(You're pushing me aside)

Could the winter calm come twice
'Cause your heart seems so cold tonight
Thirst for substance somehow isn't right
It's killing me inside
(It's killing you inside)
You're killing me inside

I don't wanna be where you are
I don't wanna be here even now
I don't wanna be by your side
If something isn't right
If something isn't right

This is our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
Words have no meaning
When I've seen where you've been

This is our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
This is our last goodbye
This is where love ends

Are you so naive to right and wrong
How could you watch innocence forgone
Does what we've done ever really belong
It wasted me away
I feel so wasted away

God if you can hear me out all right
Please take these feelings for her inside
My chest hurts when I breathe tonight
It's wasting me away
(You're wasting me away)
They're wasting me away

I don't wanna be where you are
I don't wanna be here even now
I don't wanna be by your side
Something isn't right
Something isn't right

This is our last
(This is my last)

This is our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
Words have no meaning
When I've seen where you've been

This our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
This is our last goodbye
This is where love ends
(This is my last)

This is our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
Words have no meaning
When I've seen where you've been
(This is our last)

This is our last goodnight
Say what you will
Say all that you can
This is our last goodbye
This is where love ends

p/s: sumpah! touching


24.9.10

bukan member gua

"hang tak semyang ka?"

"aku semayang ikut mood la.."

"oo, aku semayang akut imam."kata gua dengan tenang
sambil sepam 2 choki2 ke mulut.

23.9.10

I Luv You Bibeh




p/s: honestly. willingness is the gud way to be the one. It doesn't even matter how hard you try...

Plez Plez Plez Kamu Jangan Nakal.

cuba bayang brader badan sasa, perot six packs, lengan berketol-ketol
dan berparot di wajah lepas tuh ada tatu naga kat lengan
nyanyi lagu nih. Mantap!!!

*Gua ulang sekali lagi, Jangan buat gaya "plis plis plis kamu jangan nakal"
depan gua, nanti gua tumbuk,

22.9.10

Damia

bosan..
gua sedar tengok jam. baru pukul 12 malam. awal lagi, kalau kat rumah.. gua
doh meng'udang atas katil. tapi gua bukan kat rumah, gua kat rumah sepupu gua yg sangat indah lagi berbagai_____.. tang ada bau kerang rbus ja. psa tdi smua dok mencelah makan* gua pun da lali ngan bau dia. dah macam bau perfume hugo dah. tapi perfume hgo nie xleh celen ngn bedak baby johnson yang lagi putih melepak, comel lagi putih gebu kalah Nora Danish...damia* budak kecil yang memang sangat comel2 lah.. anak buah* berumur 2 tahun... sangat aktif dan suka dibelai manja.. + bakal menjadi next idola kecik thun 2020 pada msa akan datang....!
gua balik kerja smpa rumah dia pasti gua disambut dengan senyuman si kecil ini, menyahut2 memanggil nama gua.. awis2~ seperti tahu kepulangan gua pabila kedengaran bunyi moto yang selalu diparking distu mnjadi batu tugu.berkali2 nama gua dipanggil.. dan gua pasti setiap sahutannya gua balas dengan sebungkus keropok mamee kegemaran kami.. kami mngunyah makan bersama sama. hati ku tenang walaupun penat baru pulang berkerja...
damia makan mmg cepat.. sikecil ni... ini keropok akulaaa.. bahagian ko sudah kubagi kan....xcukup?
tak pe gua beli lagi satu..kali nie lebeyh byk.. 1 pack mamee gua hadiahkn. gua suka..gua kasi.. gua bgi hugs sama dia.. gua tak bosan ditemani si anak comel yang masih tak tahu apa2 tapi sudi melayani hati gua yg sepi..betol gua suka melihat dia menangis.. gua suka melihat dia marah....gua suka tengok dia merajuk meninggalkan diri....gua suka digeletek oleh damia..gua sayang damia.. gua sayang sama dia..muahhxx!!

??
bosan...
sekarangg..jam 1.00 pagi
gua berseorangan dihadapan screen lptop yg sudah berhabok2..
gua sunyi tanpa damia yg sudah lelap dibuai mimpi..
gua sepi melihat semua melelapkan mata dengan nafas kencang berdengkur2
tp gua disini maseh menunggu..

apa nak buat..
okay..
gua macam besa berlagak on9 atas meja ddk di kerusi. sambil gua layan bunyi gerudi,kren,forklift
yang tak henti2 buat bising dalam mp3. gua pun layan. macam2 telatah gua tgok.. tapi hambar....so gua start~ kadang2 gua teringat membe gua kat koleg. time nie mesti dok tengah membuta doh. sambil mengepit bantal
yang kekuningan. meleleh baray tepi katil. hmm ati gua tak tenang..

apalaa budak2 ni tengah buat sekarang??
apalaa nak jadi pada masa depan?
apalaa yg si mmok tgh pker skrang?

kira "terbaek" la time praktikal leh dok on9 main tenet lagi



.p/s: gua sayang dia*

20.9.10

bukan cikgu saya



kenapa saya sayang cikgu?

- sebab dia selalu bagi markah kasihan.
-sebab dia selalu belanja kita orang minum kat kantin.
-sebab cikgu sangat baik dan pandai mengajar
-sebab adik cikgu lawa dan comel.

kenapa cikgu sayang saya?

-saya kurang tahu.

kenapa saya tak nak jadi cikgu?

-saya bukan seorang yang mulia.
-saya kurang berkira tentang masa depan dan tenaga.
-saya amatlah memilih kerjaya.
-saya tak ada bakat nak buat lawak depan budak2

kenapa cikgu saya itu hebat?

-sebab saya pernah menghina dia.
-kerana cikgu pernah menangis kerana saya.
-saya lupa dia banyak berjasa.

kenapa dengan saya?

-saya sangat sedih
-sebab cikgu dah lain.
-dia dah calarkan hati saya.

kenapa saya sedih?

- boleh klik sini
-yang ini (klik) bawah umur jangan baca.




18.9.10

Gersang

takkan kena cakap kot..em

setiap kali aku rindukan kamu.

setiap kali aku tertunggu-tunggu kamu.

setiap kali aku mimpikan kamu.

setiap kali aku terbayang-bayangkan kamu.

setiap kali aku menikmati kamu.

setiap kali aku menyayangi kamu.

setiap kali aku bermanjakan kamu

setiap kali aku cintakan kamu.

ya, aku cuba untuk menuturkannya setiap kali.

tapi ini bukan cerita dongeng.

ini betul-betul punya.

jadi, minta maaf lah kalau tak dapat sebut 'aku cintakan kamu' 300 kali sesaat.

tapi percayalah, yang aku betul-betul sayangkan kamu.

aku tak akan lepaskan kamu sekarang.

jangan cuba nak merayu.


p/s: if you are the lights thn show me the way..

9.9.10

mintak mak kueh sepotong

Selamat Hari Raya, Selamat Hari Raya..
Selamat Hari Raya Maaf zahir dan Batin..dah tak ada ayat lain dah untuk gua ucap pada kalian semua..gua pun naik jelak dengan ayat status updated yang berulang2 di wall fb gua..jelak gua bukan tandanya gua bosan dengan ucapan2 yang gua tulis, tetapi kerana gua sudah tau hari yang semua nanti2 kan itu akan tiba dan berlalu seperti mana hari2 biasa yang lain..
Sambutan Hari Raya tahun nie? sudah tentu agak meriah.. kanak2 riang gembira beraya bermain meriam, makcik2 pulak sebok dengan persediaan rumah dan kueh2 raya , dan yang gua pasti lu semua mesti sudah puas bershopping sana sini membeli bju raya baru yg cantik2 tak lekang dimata mcm mmokk. Biasalaa akhir2 ramadhan semua orang pun mesti sebok dengan hal family masing2. Termasuk laa family gua. ingin gua sampaikan dsini bahawa kesibukan-lu adalah kehadiran-ku juga.. so berjimat cermat laaa.sebok2 juga. puasa kita still berjalan pd bulan2 yg lain dan gua tak mahu bangsa2 gua kurang amalan pahala puasa sbb terlalu lebih memikirkan keseronokan hari raya berbanding bulan penuh mulia bulan ramadhan ini.

RAYA FOR NOTHING??
nothing is possible.. yer gua tahu bukan semua orang suka beraya..
bagi gua semua orang ade perasaan dan hati masing2 yang sendiri sama tau.. sng cerita kalu lu smua orang nak tahu lu semua kena cuba, lihat, jadi dan berada disituasi mereka then barulaa lu boleh tahu kenapa segelintir mereka ini berfikir begitu.yep
bukan semua orang suka raya. kawan gua benci raya sebab dia baru sahaja kehilangan bapanya.mereka sedeyh tapi tabah mghadapi walau perit dihati mengisi kekosongan untuk berhari raya bersama sekeluarga. namun raya itu bukan bermakna bagi dia. kawan gua benci raya sebab kene balik kampung. katanya membosankan. katanya tak da live, semua family bercanggah, family problem..kawan gua benci raya sebab pagi raya rumah dia makan biskut mayat cicah milo panas je. kawan gua benci raya sebab tangan dia putus.dengar cerita kene penangan meriam buloh. kawan gua benci raya sebab kene pergi jumpa mak mertua. bersedia je lah telingan dibaham-baham. kawan gua benci raya sebab duit nak buat downpayment viva se baru terpaksa ditangguhkan kerana perlu dijadikan duit raya untuk anak-beranak dan sanak-saudara. kawan gua benci raya sebab baju raya dia dah 4 tahun tak tukar. kawan gua benci raya sebab raya kedua dia dah kene masuk kerja. kawan gua benci raya sebab abang dia kehilangan nyawa di jalan raya. kawan gua benci raya sebab dia dah tak boleh jadi hantu raya. kawan gua benci raya sebab badan dia naik 12paun lepas raya. kawan gua benci raya sebab dia tak mampu melihat dunia. =.='

***

kalau anda salah seorang golongan mereka di atas. anda jangan risau. anda tetap kawan gua. cuma sedikit peringatan, telah tuhan jadikan dunia ini untuk berlagak adil pada penduduknya. maka dengan kesederhanaan, beringat2lah pada mereka yang lebih memerlukan. tiada hari sehebat hari raya kecuali hari kiamat. kita hanya melaksanakan apa yang mampu..speaking gua* to just move on something that can be functional, if its nothing so let do something to feel it joy and happiness. then hopefully we can be happy like others. remember Allah always there for us~ maka bergembiralah sepuas2nya di hari raya..

dengan ini gua ingin mengucapkan selamat hari raya kepada semua insan yang bergembira.Selamat Menyambut Eid ul-Fitr Semua.

Maafkan segala kesalahanku wahai kawan-kawan. Semua yang baik itu datang dari Allah dan segala yang buruk itu adalah dari diriku sendiri.

p/s: kawan satu dunia

8.9.10

Pemergian bermakna di pagi raya



cerita yang gua nak story ni memang menyayat kalbu. menjelang hari raya yang akan tiba minggu depan membuatkan gua kembali rindu kepadanya, kekasih gelap gua. berat gua nak cerita. tapi disini sahaja tempat luahan segalanya. kehilangan orang yang tersayang di pagi raya sudah tentu akan mencipta dunia serta suasana baru dalam hidup kita. dan gua terpaksa menghadapi itu.siapa sangka dalam sekelip mata, tanpa gua sedari segalanya hilang. tuhan lebih sayangkan beliau. dan mungkin atas sebab itu pemergiannya merubah detik2 bahagia hidup kami bersama. lebih2 lagi kehilangannya di pagi raya membuatkan gua lemah dalam meniti hari2 esok gua.


selama kami hidup bersama, pelbagai gelak ketawa, luka dan duka kami hadapi bersama. dan gua tak sangka permergian beliau lebih awal dari gua. mungkin tuhan cuba menyampaikan sesuatu. gua tangkap. gua rasa dia suruh gua bersedia dengan kematian. kerana sudah pasti tiada siapa yang akan kekal dalam dunia.


lantas.gua tidak ingin mengenang nasib.bukan cara gua untuk hidup mengenang perkara2 yang sudah terjadi kerana gua percaya masih banyak lagi perkara yang perlu gua tangisi.dan hari itu bukanlah pengakhiran segalanya. dan setiap hari gua perlu dan akan tersenyum mengenang masa2 gembira kita bersama oh sayang.


gua doakan kehidupan lu disana bersama bidadari syurga, sungai madu, sungai susu, mahligai istana yang akan sentiasa membuatkan kau bahagia.dan tolong jangan lupa gua. penat gua jaga lu tiap2 hari. bagi lu makan. cuci reban lu.beli dedak lu. akhir kata gua sayang lu.sumpah gua rindu lu. muah! xoxo!





2.9.10

Gua bukan nyah.

dan bila gua menangis.
bukan bermakna gua lembik.
bukan bermakna gua tak boleh pukul orang.
bukan bermakna gua tak boleh lari roadblock.
bukan bermakna gua sedih bersedih.
bukan bermakna gua hilang kawalan.

dan bila gua menangis.
gua bersedia untuk hidup.
gua mampu lihat dunia.
gua masih berdiri. sendiri.
bersama diri gua. untuk gua.

dan bila gua menangis.
gua mengenali warna.
gua ade naluri perasaan
gua jatuh dan bangun.
biar tak berjalan gua merangkak.
gua masih.
diri gua.
dan bila gua menangis.
gua duduk luar rumah.
gua tengok bulan dan bintang
gua usap kucing.
batang choki2 mainan di jari.

dan bila gua menangis.
gua tahu gua lelaki.
dan gua berjaya buang ego gua.
gua bukan macam nyah.
batang gua tegak.

dan bila gua menangis.
gua pergi tandas.
gua lepak bawah shower.
gua ambik sabun.
gua main buih.
gua buat belon.

dan bila gua menangis.
gua tak salahkan sesiapa.
gua cucuk mata gua.
sebab dia gua menangis.
dan sebab itu gua tetap sabar

_______ =.='

dan bila gua menangis.
gua bukak tulisan gua.
gua tulis.
supaya lu orang pula menangis.
boleh buat macam gua.

sebab gua tahu.
air mata gua.
air mata lu.
dan air mata kita sama sahaja.

terima kasih semua kerana membaca.

1.9.10

i like you but you just like reading








the world you love is less


commited to you